Travel . Food . Cameron Highland . Familia

Trip Highlight
- Birthday Nenda
- Tayar kereta bapak pancit

Travel pada 
- 31st - 2nd September 2018

Tempat Penginapan 
- Zetter Suites (Agoda) ★★★★✭

Tempat Makan 
- Pasar Malam Cameron Highland 
- Homecooked Meal, Steamboat, Rendang Dendeng, Fresh Vege dan pelbagai lagi bekal


Peserta Trip 
- Mama, Monmon, Yuyu, Nenda, Bapak, Ibu, Lop (6 pax)

Lama dah tidak bercuti, maka wujudlah trip Cameron Highland ni. Alang-alang, kita sambut sekali birthday Nenda kat sana. Kami bertiga bergerak dari Kuala Lumpur, dan orang Taiping gerak dari Taiping. Jumpa tengah jalan, and naik Cameron Highland sama-sama dengan dua kereta.

Trip kali ini terkena sewaktu cuti sekolah, rasanya, sekiranya boleh dielakkan pergi ke Cameron Highland waktu cuti sekolah, silalah elakkan. Traffic dia hazabedah teruk!


Gambar tak banyak sebab most of the time berkejaran dan pegang itu ini, serta bersilat dengan Yuyu dan Lop (dan juga Daddy selaku ketua kanak-kanak riang!) 


Sedikit review untuk Zetter Suite bagi yang merancang untuk ke Cameron Highland dan stay di Zetter Suites. Bagi kami sekeluarga, Zetter Suites ni sangat convenient. Pada hari weekend, depan bangunan Zetter Suites ni ialah Pasar Malam Cameron Highland. Seronok sangat, turun bawah, belilah nak beli apa pun. Tambah pula masa kami pergi haritu cuti sekolah, jalan jem tak bergerak. Nak keluar pergi mana-mana pun malas. Nak makan luar lagilah mustahil orang ramai gila, so layan steamboat di rumah, dan beli fresh vege dari pasar malam. Setel. Anak-anak boleh lari-lari bermain kat rumah. 


Zetter Suites yang telah di booked merupakan unit 3 Bilik 4 Bilik air dengan dapur. 2 tingkat, 1 bilik tidur dan 2 bilik air di bawah, dan selebihnya di tingkat dua. Selesa sangat untuk kami yang ramai ni. Kami tempah menerusi Agoda. Agak baru Zetter Suites ni, jadi review pun tak banyak lagi. If tertanya-tanya, betul ke unit dia macam dalam gambar kat Agoda tu? Jawapannya, YA. Sejibik macam dalam gambar. 


Antara tempat yang kami pergi ladang strawberi berhampiran smurf village, dan exploring the smurf village itself. Jadilah dari tak ada. Selebihnya, kami banyak duduk di rumah kerana jalan terlalu sesak.


Malam 1hb tu, Nenda masuk toilet, laju-laju kami setup surprise birthday Nenda. Nenda memang surprise gila dengan cucu-cucu sibuk baling-baling balloon. 


Jika ke Cameron Highland beramai-ramai lagi nak ulang stay di Zetter Suites tak? Yes.


Nak dijadikan cerita, selepas checkout, dah nak keluar simpang ke main road, Bapak call bagitahu tayar kereta dia pancit. Panic kejap semua orang, public holiday, ada ke orang bukak kedai? Soalannya, ada ke kedai tayar kat atas Cameron ni? Dengan budak-budak yang aktif, cerita tayar pancit ini tidak mudah.


Ada satu sahaja, di Ringlet. Dari Tanah Rata, menghala ke Ringlet, workshop tu akan berada di sebelah kanan. Memang susah sikit nak nampak, tapi workshop nya agak besar.

Overall, trip Cameron Highland ni seronok. Yang paling penting, jangan pergi waktu cuti sekolah. Jalan jem teruk tahap menyesal datang Cameron Highland. hehehe... 

Kualiti gambar out, tapi Mama letak jugak, untuk record Cameron Highland Trip.

Sementara nak tunggu workshop bukak

Doplohpatjam nak berus gigi ye!

Ni rasanya mengamuk sebab tak jumpa berus gigi


Peace!

Yuyu ni, tak tahu la dia excited ke takut ke. Bajet cool tu pasti.

Macam biasa, Monmon paling ceria dalam gambar

Di Smurf Village. Boleh la buat lega pinggang lepas jam. Seronok budak-budak dapat berlari

Best gila steamboat sejuk-sejuk. Sayur pulak semua fresh.

Nak dapat gambar semua bersedia tu, memang mustahil. 

Ampunkan skill photoshop tak bape rajin. Tapi NAK JUGAK pos. Hahahaha. 





Comments

Popular Posts